۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۵۹۷۹۱۱
حجت الاسلام والمسلمین شیرازی:

اجازه امضای قراردادهای ننگین را نمی دهیم | شهادت 161 روحانی در دفاع از حرم

اجازه امضای قراردادهای ننگین را نمی دهیم | شهادت 161 روحانی در دفاع از حرم
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با بیان اینکه اجازه امضای قراردادهای ننگین را نمی دهیم، گفت: ایثار و ولایتمداری ملت، انقلاب را به 40 سالگی رسانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس در یادواره شهدای روحانی مدافع حرم مدرسه علمیه امراللهی با اشاره به اینکه روحانیت از ابتدای انقلاب اسلامی در میادین مختلف پرچمدار بوده است، گفت: همواره میان قول و فعل روحانیت تطبیق وجود داشته است؛ هیچگاه اینگونه نبوده که روحانیت دیگران را به کاری دعوت کند و خود عقب بایستد.

وی با بیان اینکه درصد آمار شهدای روحانی از درصد آمار شهدای غیر روحانی بالاتر است، اظهار داشت: ما امروز در عرصه دفاع از حرم حضرت زینب(س) 161 شهید روحانی داریم که از این میان تعداد 89 شهید از عراق، 25 شهید از ایران، 19 شهید از سوریه، 9 شهید از پاکستان و 7 شهید نیز از افغانستان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام بدانند تازمانی که روحانیت جلوتر از مردم در میدان مبارزه، ایثارگری و شهادت طلبی حرکت می کند، انقلاب اسلامی شکست نخواهد خورد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به اینکه بسیاری از رزمندگان و شهدای روحانی مدافع حرم جزء اساتید سطوح عالی و درس خارج حوزه علمیه بودند، عنوان کرد: افتخار روحانیت شیعه و حوزه علمیه قم و نجف این است که تعداد 89 شهید روحانی در جبهه نبرد با تروریست های داعش اهدا کرده اند.

نقش روحانیت در میادین مبارزه و جنگ به خوبی برای جامعه تبیین نشده است

وی با بیان اینکه نقش روحانیت در میادین مبارزه و جنگ به خوبی برای جامعه تبیین نشده است، افزود: جامعه روحانیت در جنگ تحمیلی بیش از 3 هزار شهید برای دفاع از انقلاب اسلامی اهدا کرده است، اما متأسفانه این موضوع برای جامعه به خوبی توضیح داده نشده و شهدای حوزه و روحانیت مظلوم واقع شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی از رونمایی 6 کتاب در زمینه شهدای روحانی مدافع حرم در کنگره بین المللی پاسداشت شهدای روحانی مدافع حرم در روز دوم اسفندماه خبر داد و گفت: تا کنون 25 کتاب در این زمینه تدوین شده است و ما باید مطالعه این کتب و ترویج آن در جامعه را وظیفه ذاتی خود بدانیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به اینکه حضور روحانیت در کنار رزمندگان مدافع حرم به جبهه های نبرد زیبایی و جلوه ای خاص بخشید، ابراز داشت: روحانیان با حضور گرم خود عملیات ها و خط های مقدم را از شکست خوردن و فروپاشیدن حفظ می کردند و به سایر رزمندگان به صورت عملی درس می دادند.

وی تصریح کرد: اگر مدافعان حرم نبودند، امروز داعشی ها در قم مقدس اردوگاه برپا می کردند و اثری از جمهوری اسلامی برجای نمی گذاشتند؛ رهبر معظم انقلاب امروز در دیدار مردم تبریز، امنیت کشور را مرهون خون شهدا دانستند، بنابراین ما باید با همه وجود خود از شهدا و نعمت امنیت قدردانی کنیم.

انقلاب با ایثار شهدا به 40 سالگی رسیده است نه با مذاکره

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی با بیان اینکه شهدا جان خود را داده اند تا امنیت، استقلال، ارزش ها و فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه حفظ شود، تأکید کرد: مسؤولان باید به گونه ای عمل کنند که فردای قیامت بتوانند در پیشگاه خداوند پاسخگوی خون شهدا و رنج خانواده های معزز آن ها باشند؛ امروز همه ما باید بدانیم که انقلاب اسلامی با مذاکره با آمریکا باقی نمانده است، بلکه به سبب درد، رنج و ایثار شهدا 40 سالگی خود را می بیند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس استکبارستیزی را یکی از اهداف عالیه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: حوزه و خانواده های شهدا اجازه نخواهند داد عده ای ارزش های انقلاب را ذبح کنند؛ روحانیت دوران جنگ با روحانیت مدافع حرم هیچ تفاوتی نکرده است، بلکه عاشقانه تر و شجاع تر در میدان ایستاده، از سر می گذرد تا انقلاب آسیب نبیند و خون شهدای معزز پایمال نشود.

وی در ادامه با بیان اینکه ولایتمداری مردم ایران، انقلاب اسلامی را به 40 سالگی رسانده و دشمنان را ضعیف ساخته است، اظهار داشت: دشمن از طرق مختلف سعی کرد تا قدرت منطقه ای ایران را کاهش دهد، اما نتیجه تلاشش این شده است که مجبور شد از منطقه به صورت خفت بار خارج شود.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی علت تشکیل نشست ورشو را اقتدار بالای جمهوری اسلامی در منطقه خواند و ابراز کرد: دشمنان خیال می کنند اگر چند وزیر امور خارجه از کشورهای شکست خورده و ذلیل عربی را با نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی متحد کنند، می توانند جلوی قدرت ایران را بگیرند، اما بی تردید این نقشه آن ها نیز همانند سایر توطئه ها و برنامه هایشان شکست خواهد خورد و هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس تأکید کرد: تا روحانیت، پاسداران، بسیجیان و ملت ما با حسین بن علی(ع) پیمان بسته اند، پای ارزش ها ایستاده و از مرگ و قطعه قطعه شدن نمی هراسند.

وی با بیان اینکه ما با همه توان پای انقلاب اسلامی ایستاده ایم، تصریح کرد: ما تا زمانی که رژیم غاصب صهیونیستی را به آتش نکشانده و انتقام خون شهدایمان را از آمریکا نگیریم، از پای نخواهیم نشست.

اجازه امضای هیچ اسارت نامه و قرارداد ننگینی را نخواهیم داد

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی خطاب به غافلان داخلی گفت: آن چیزی که انقلاب را بیمه کرده، روحیه شهادت طلبی است، بنابراین ما به هیچکس اجازه نخواهیم داد پای اسارت نامه های استعماری را امضا کند؛ اجازه نمی دهیم هیچ قرارداد ننگینی در کشورمان امضا شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با بیان اینکه ما با یاری خداوند پرچم اسلام را بر بالای کاخ سفید و پرچم انقلاب اسلامی را بر بالای بیت المقدس به اهتزار در خواهیم آورد، تأکید کرد: اعلام می کنیم پای عهدی که با خدا، امام و ولایت بسته ایم ایستاده ایم و نمی گذاریم راه شهدا و انقلاب فراموش شود./841/پ201/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
حسین ثالث موید
ارسال نظرات